Tájékoztató a vendégszervezésről

Szállásadóknak, akik a Falusi Turizmus Centrum vendégszervező rendszeréhez kívánnak csatlakozni


Hogyan működik az internetes vendégszervezés?  





A Falusi Turizmus Centrum internetes vendégszervező és szállásfoglalási rendszere 1995 karácsonyán indult a turizmus szakmában az elsők között, a magánszállás területen www.datanet.hu/ftur címen úttörőként. Néhány év múlva már könnyebben lehetett hozzájutni önálló WEB címhez, ekkor vásároltuk meg a www.ftur.hu domaint. Ezzel a WEB címmel képviselte Magyarország a falusi turizmust itthon és külföldön (a Magyar Turizmus Zrt. a külképviseletein).

ftur.hu 1999-ben
ftur.hu design változat 1999-ben

   A korabeli elvárásoknak megfelelő rövid, de nehezen kimondható www.ftur.hu WEB cim nem volt szerencsés megoldás a falusi turizmus népszerűsítésére, ezért később megvásároltuk a www.falutur.hu és a www.falutour.hu WEB elérhetőségeket.

Temészetesen, mint kezdő internetezők próbálkoztunk közben "ingyenes" honlapok igénybe vételével, de rá kellett jönnünk, hogy a hatékony vendégszervezéshez ugyan "besegítenek" ezek az oldalak is, de az eredményt ezek a lehetőségek csak rendkívül csekély mértékben befolyásolják.

Arra viszont tökéletesen megfeleltek, hogy mérni lehessen a honlap design és tartalom hatékonyságát, gyakorolni lehessen a különböző internetes praktikák alkalmazását, figyelni lehessen a folyamatosan változó trendeket és vásárlói szokásokat.

Korábban felválaltuk több "ingyenes", a magánszállás témához kapcsolodó honlap szerkesztését is, melyek közül a legfontosabb a Startlap-család, ahol - többek között - máig a Falusi Turizmus Centrum szerkeszti a falusiturizmus.lap.hu oldalt.

Felismerve a Startlap folyamatos fejlesztésében rejlő lehetőségeket, üzemeltetésre megvásároltuk a marketing szempontból fontos falusiturizmus.eoldal.hu és a szállás.eoldal.hu, valamint mi szerkesztjük az itthon.eoldal.hu honlapokat is.
A falutur lapcsalád (a Falusi Turizmus Centrum vendégszervező és szállásfoglalási rendszer) így jelenleg 6 saját erőből fenntartott honlap csoportból valamint néhány "rásegítő", csak szerkesztésre átvett honlapból áll.

Nem sokat érne ez a honlap rendszer, ha nem ismernénk a világháló működését, hatékonyságát ami pedig a fontos statisztikai adatok feldolgozásából tudható.

A hőskorban még csak a "számláló" létezett (mi is ezzel kezdtük), ami csak azt regisztrálta, hogy hánya jöttek a honlapunkra. Majd megjelentek a hazai és külföldi WEB-statisztikat készítő vállalkozások. Korábban kipróbáltunk (kontrollként ma is használunk) több "ingyenes" és néhány fizetős úgynevezett "audit" céget. Néhány éve a Google "ingyenes", megbízható Analytics statisztikai adatainak ismeretében formáljuk, fejlesztjük a saját honlapcsaládunkat. "Ingyen" ugyan nem lehet kapni semmit, de a Google bebizonyította, hogy egy jó ötlettel (internetes kereső fejlesztés), az emberiség többségének szimpatikus gondolkodással ki lehet alakítani egy mindenki számára megfelelő, kölcsönösségen alapuló "ár-érték" arányt. Ahol az internet felhasználóktól kapott információk fejében (egyszerűsítve, hgy hol, honnan mit keres a felhasználó, milyen szokásai vannak) pl. a weblap tulajdonosok részére "ingyenessé" tehető az Analytics szolgáltatás.

Honnan jön a vendég?

A Google Analytics erre is választ ad. Egy statisztikai rendszer alapkövetelménye, hogy megtudjuk, hány új és visszatérő látogató járt a honlapunkon, honnan érdeklődik, mennyi ideig tartózkodik a honlapunkon és mit nézett (melyik oldalakat talált) meg. Ennél fontosabb, hogy honnan szerzett tudomást a honlapunkról, valamint hogyan cselekedett, miután a honlapunkra talált.Eljutott-e az általunk óhajtott célig,hogy vásárol, szállást rendel, vagy nem? Egyátalán, véletlenül keverdett oda? Egy csellel (hamis félrevezető hiretéssel) sikerült megszereznünk az érdeklődését? Vagy korrekt információk alapján, tudatosan talált meg bennünket? A Google Analytics segítségével, a kapott adatok elemzésével erre is választ kapunk.

Vizsgálva a lapcsalád adatait, megérthetők az összefüggések. Könnyen belátható, a világhálon való megjelenés fontos dolog, de ennél is fontosabb, hogy a világ legnagyobb keresői - elsődlegesen a legnépszerübb kereső, a Google - megtaláljanak bennünket. Illetve, ha már megtalálták a honlapunkat, akkor azt magas szinvonalunak értékeljék és a "keresési eredmény" bemutatásánál az elsők között hozzák. A falutur lapcsalád 2009 évi adatai alapján belátható, hogy a látogatók túlnyomó többsége a keresők segítségével jut el hozzánk.




www.datanet.hu/ftur

A datanet.hu/ftur honlap a falutur lapcsalád legfontosabb tagja, itt található minden partner szállás, ide kell eljutni minden látogatonak ahhoz, hogy lássa a teljes kínálatot és közvetlenül szállást tudjon rendelni, vagy a partnereink honlapjára tudjon tovább lépni.

A keresők ide 81 ezer látogatót irányítottak, illetve 38 ezer látogató már "visszatérő" vendégkörbe tartozó látogató volt, akik már évek óta ismernek bennünket. 61 ezren hivatkozó vebhelyről érkeztek. De melyek azok hivatkozó webhelyek, ahonnan a célhonlapunkra érkeztek?


www.falutur.hu

A "hivatkozó webhelyek" közül a falutur.hu honlap küldte a legtöbb látogatót a "célhonlapra".

A falutur.hu megtalálásánál is a keresők vitték a prímet, 46 ezer látogatót irányítottak a címre. A webcím ismertségét is sikerült népszerűvé tennünk, ezt bizonyítja a 6 ezres közvetlen megkeresés. A hivatkozó webhelyekről érkezők magas aránya (44 ezer látogató) a falutur.hu tartalmának köszönhető, hiszen egyebek mellett itt működik a www.falutur.hu/szallas az épülő legteljesebb szálláskatalógus.


www.falutour.hu

A falutour.hu cím felfejlesztése csak 2009-ben kezdődött, erről árulkodik, hogy a keresők csak 1 ezer vendéget küdtek erre az oldalra. Itt is a tartalomnak köszönhető hogy a honlapon közel 2 ezren már jól kiismerik magukat és tudják, hogy az egyéb információkon túl a célhonlapunkra is el lehet jutni.


www.ftur.hu

Korábban az ftur.hu volt a célhonlap legfontosabb küldő oldala. Azzal, hogy éveken keresztül nem fejlesztettük ezt a honlapot, a keresőrobotok rangsorba egyre hátrébb tolták, az 2009 évi párhuzamos fejlesztéssel sikerült elérnünk, hogy mára a hivatkozó webbhelyek sorában ma már a falutour oldallal egyenéréküvé vált.


szallas.eoldal.hu

A szallas.eoldal.hu funkciója eltérő az ftur.hu. falutur.hu, vagy a falutour.hu honlapoketól. Ez a honlap elsődlegesen a szállások fotóalbumok bemutatására hivatott (közel 14 ezer látogatója volt 2009-ben). Ennek ellenére mintegy 750 látogatot küldtek a keresők a célhonlapra, átlagosan napi két érdeklődőt. Ez az információ amiatt is fontos, hogy ezáltal tudjuk, hogy a kereső robotok "indexelték", vagyis számba vették ezt a honlapunkat is.

A körgrafikonok alapján már az első ránézésre meghatározható a honlapcsalád további fejlesztési iránya. A falutur.hu laphoz kell felzárkóztatni a falutour.hu és az ftur.hu honlapokat, valamint tökéletesíteni kell a szallas.eoldal.hu honlapot ahhoz, hogy jobban vegyen részt a "webhelyküldő funkció" másodlagos feladatában.




Fontos tudni (az egyes statisztikai informácóknál figyelembe venni), amikor a honlapunknál "látogatottságáról" beszélünk, az nem tévesztendő össze a "letöltött oldalak" számával. Ha egy szolgáltató "nagyzolni" akar, szépíteni szeretné az adatait akkor a látogatók száma helyett az oldalletöltési számot teszi közzé, ami pl. a datanet.hu/ftur honlapunkon - 2009 vonatkozásában - közel hatszor nagyobb szám, mit a valóságos látogatók száma.





A falutur.hu lapcsalád www.datanet.hu/ftur "célhonlapját" 2009-ben 180 ezren látogatták meg és több, mint egymillió oldalt néztek meg, így egy átlagos látogatóra 5,77 oldalletöltés jut.



A datanet.hu/ftur honlapunkra 92 orszából jött érdeklődés



A világ minden tájáról érdeklödnek a www.datanet.hu/ftur oldal iránt, de jellemzően a magyar látogatókra lehet számítani.



Az érdeklődők magyarországi megoszlását is képes bemutatni a Google Analytics



A szöveges információ bemutatja a látogatók számszerű magyarországi megoszlását.



Azt is megtudhatjuk, hogy egy-egy településről mikor, milyen mértékű volt az érdeklődés



A budapestiek érdeklődési szokása 2009-ben, napi bontásban.



A Falusi Turizmus Centrum marketinggel foglalkozó szakmai oldala:

www.falutur.hu/marketing
Észak-Magyarország kompozició

Egyéb tájékoztatók



"Kisokos" - aktuális infók







Googlekeresés a falutur.hu honlapcsalád oldalain

Googlekeresés a világhálón


Szállásadóknak